Starbucks, Cool Lime reklamlarını durduracak

Reklam Kurulu, Cool Lime içeceğinin içeriğine ilişkin yapılan tanıtımların gerçekle bağdaşmaması nedeniyle tüketicilerin yanıltıldığına karar verdi.

  • Beril Güçlü

  • Mart 11, 2024

Starbucks, Cool Lime reklamlarını durduracak

Starbucks’ın sevilen içeceklerinden biri olan “Cool Lime Starbucks Refresha” isimli içeceğe ilişkin olarak www.starbucks.com.tr adresli internet sitesinde tanıtımlara yer verilmekteydi. Reklam amaçlı yapılan tanıtımlarda içecek hakkında, "Gerçek meyve suyu, nane ve limon dilimi, doğal enerji artışı için Yeşil Kahve Ekstraktı ile çalkalanarak buz üzerinde servis edilir." ve "Misket Limonu Özlü Refresha. Gerçek meyve özleri, nane ve lime dilimlerinin yeşil çekirdek kahve özü ile buluşması sonucu sunduğumuz ferahlatıcı lezzet." şeklinde ifadeler yer almaktaydı.

Bu ifadelerin aksine içeceğin içeriğinde, misket limonu meyvesi veya bu meyveden elde edilen meyve suyu, meyve püresi, meyve suyu konsantresi, meyve suyu tozu, pulp veya meyve kesecikleri gibi hiçbir gıda maddesinin bulunmadığı tespit edildi. Cool Lime içerisinde yalnızca misket limon aroması bulunduğu belirtildi. Ürünün içeriğinde yalnızca aroma bulunmasına rağmen tanıtımlarda “misket limonu özlü”, "gerçek meyve suyu" ve “gerçek meyve özleri” gibi ifadelere yer verilmesinin, tüketicileri yanıltıcı olduğu kanaatine varıldı.

Çeşitli mevzuat hükümlerine aykırı bulunan tanıtımlar nedeniyle, reklam veren Shaya Kahve Sanayi ve Ticaret A.Ş. hakkında anılan reklamları durdurma cezasına karar verildi.

Karara ulaşmak için tıklayınız.


Bültendeki tüm yazıları incele

Space her yerde!

Space uygulamasını istediğin cihazda kullan. Hem de ileri web uygulaması olarak.