Her yıl olduğu gibi bu yılın Kasım ayında da mağaza ve online satışlara yönelik büyük indirim reklamları yayınlanmaya başlandı. “Efsane Kasım İndirimleri”, “Şahane Cuma İndirimleri” gibi duyurularla, çok sayıda üründe çeşitli oranlarda indirimlerin yapılacağına yönelik reklamlar Reklam Kurulu tarafından takip edildi. Bu takip kapsamında da tüketicileri aldatan, yanıltan, gerçekte olduğundan daha fazla indirim yapılıyormuş algısını oluşturan reklam ve uygulamalara karşı harekete geçildi.
Kurul tarafından Kasım ayı toplantısında görüşülen 176 dosyadan 153’ünün mevzuata aykırı bulunduğu bilgisi kamuoyu ile paylaşıldı. Söz konusu reklam ve ticari faaliyetler hakkında durdurma cezasının verilmesinin yanı sıra da 16,7 milyon TL idari para cezası verildi.
Kasım ayı indirim reklamlarına yönelik verilen 16,7 milyon TL tutarındaki ceza ile birlikte Kurulun, yılın ilk 11 ayında aldatıcı reklam veya haksız ticari uygulamalara yönelik uygulamış olduğu toplam idari para cezası 92,5 milyon TL oldu.
Reklam Kurulu haberine buradan ulaşabilirsiniz.